Covid-19: Info & FAQ Lees meer

Controller Benelux

Hoist Finance is een Europese financiële groep met haar hoofdkantoor in Zweden en is actief in Nederland sinds 2007. Vanuit haar kantoor in Amsterdam werkt zij samen met enkele belangrijke Nederlandse banken en financiële instellingen waarvan zij leningenportefeuilles overneemt en deze voor eigen risico uitwint. Zij is operationeel in het credit management vakgebied. https://www.hoistfinance.nl of https://www.hoistfinance.com

Wij zijn per direct op zoek naar een:

Controller Benelux  (36-40 uur)

De Controller is verantwoordelijk voor een mix van financiële en business- control activiteiten binnen België en Nederland.  We zijn op zoek naar een ervaren all-round financial met 5-7 jaar ervaring, die lokale finance teams in NL en BE kan aansturen. Hands-on mentaliteit. Goed begrip van brede scope van financiële processen en deze kan verbeteren. Intensieve samenwerking met internationale collega’s van Group Accounting en Business Control en het lokale Management Team (MT). Rapporteert aan Head of Finance Benelux. Mogelijkheden tot doorgroei. Primaire focus zal zijn het zorgdragen/ managen van juiste, volledige en tijdige financiële verwerking tezamen met het finance team, het hoofdkantoor en het FSSC.

Werkzaamheden:

Accounting/tax

  • Het coördineren van het maandelijkse MEC proces, inclusief het vaststellen van accruals.
  • Managen van / aanspreekpunt voor periodieke audits (internal/external) in NL en BE.
  • Managen van / coördineren van aangifte VPB en BTW.
  • Eigenaar van terugvraagproces btw en energiebelasting op oninbare vorderingen, inclusief de bijbehorende databases en het berekeningstool.
  • Verbeteren in BTW applicatie voorstellen aan data-analisten en deze kunnen beoordelen
  • Eigenaar van BTW curve component van de activa lening portefeuilles.
  • Managen van werkzaamheden Finance team en proces verbetervoorstellen doen, inclusief samenwerking met FSSC.

Rapportage

  • Het zorgdragen voor de maandelijkse management rapportage richting lokaal MT en hoofdkantoor
  • Het opzetten van rapportage met FSSC in Polen
  • Het managen van beperkte rapportage aan Nationale Bank België en De Nederlandse Bank

Business Control

  • Managen van Begrotingsproces richting de organisatie
  • Ondersteunen van cost-savings project richting MT
  • Het bijstaan van de Operaties voor het doen van verbetervoorstellen
  • Ad-hoc taken en deelname aan (Groeps-) projecten: upgrade/ implementatie systemen.
  • Samenwerken met Head of Finance voor allerlei adhoc uitvragen en projecten vanuit HQ.

Wij vragen:

  • Tenminste 5-7 jaar werkervaring in financial accounting en financial control.
  • Ten minste een HBO of Universitaire graad in accountancy en/of control.
  • Zeer goed begrip van financiële processen
  • Uitstekende kennis van MS Excel, Affiniteit met databases en IT applicaties
  • Vloeiend in Engels en Nederlands. Uitstekende schriftelijke vaardigheden.
  • Zeer accuraat, sterk in de analyse en probleem oplossend.
  • Kennis van Navision en Onestream is a pré.
  • Teamplayer met een positieve houding. Zelfstandig. Continue zelflerend.
  • Woonachtig in de regio Amsterdam en bij voorkeur per direct beschikbaar.

Interesse?

Stuur dan uw sollicitatiebrief met cv per e-mail naar hr@hoistfinance.nl . Voor meer informatie  over deze vacature kunt u contact opnemen met Wilma Jongebloet (People Senior Manager Benelux) op telefoonnummer 088-1414088. De opleiding- en ervaringseisen zijn harde eisen. Voor meer informatie kunt u ook terecht op onze website https://www.hoistfinance.nl.  Een pre-employment screening maakt deel uit van de screeningsprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

 

We gebruiken cookies op onze website om uw webervaring te verbeteren.

Klik hier om meer te weten te komen Ik aanvaard het gebruik Google Analytics