Compliance, AML & Data Protection Officer (32-40 uur)

vanaf 1 augustus t/m 30 november 2021

In de directe nabijheid van de operationele activiteiten, is de rol van de Compliance Officer het management de zekerheid te geven dat de risico's van niet-naleving, regelgeving en reputatie naar behoren worden bewaakt, gecontroleerd en beperkt. Het betekent ook dat we ervoor zorgen dat we voortdurend voldoen aan wet- en regelgeving en aan gedefinieerde interne regels en normen.

De belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Identificeren, beoordelen, controleren en rapporteren van de risico's van niet-naleving
  • Opvolgen van de Nederlandse en Belgische regelgeving die van invloed is op de activiteiten van het bedrijf
  • Het management assisteren bij de implementatie van nieuwe regelgeving, opmaken van beleidsdocumenten
  • Uitvoeren van risicobeoordelingen en opmaken van een jaarlijks compliance plan dat onder meer betrekking heeft op beleidsdocumenten, naleving van interne procedures, toezicht op externe dienstverleners, de strijd tegen het witwassen van geld en de financiering van terrorisme, bescherming van persoonsgegevens
  • Opstellen van aanbevelingen voor het management om de controle op niet-nalevingsrisico's te versterken en de follow-up ervan te waarborgen
  • Zorgen voor naleving van interne procedures van de Groep
  • Rapporteren aan de Groep over de lokale compliance activiteiten
  • Opmaken van rapporten aan de toezichthouders (integriteitsrisico’s, AML)
  • Trainen van werknemers in alle compliance domeinen waaronder tevens AML en AVG
  • Opnemen van de rol van gegevensfunctionaris, onder meer bestaande uit het opvolgen van RoPA, PIA/DPIA, LIA, DPAs, reageren op verzoeken van klanten
  • Opnemen van de rol van AML Officer: toezien op sanctie- en PEP screening, transaction monitoring, opmaken van AML risico beoordeling

Wij vragen:

  • Afgeronde relevante HBO-studie (bijvoorbeeld Rechten of Finance);
  • Meer dan 3 jaar aantoonbare ervaring bij financiële dienstverleners;
  • Ervaring met AML en AVG;
  • Kennis van consumptief krediet is een pluspunt;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel het Nederlands als Engels (mondeling en schriftelijk);
  • Kennis van het Frans in een pré;
  • Uitstekende interpersoonlijke vaardigheden en teamgeest;
  • Vermogen om zelfstandig te werken;
  • Vermogen om de processen en praktijken binnen het bedrijf te analyseren;
  • Woonachtig in de regio Amsterdam en bij voorkeur per direct beschikbaar.

Wij bieden:

  • Een marktconform salaris;
  • 13e maand;
  • Premievrij pensioen;
  • 27 vakantiedagen;
  • Tegemoetkoming in de reiskosten;
  • Voldoende mogelijkheden om je verder te ontwikkelen;
  • Een prettige (internationale) werkomgeving en een goede werksfeer.

Enthousiast geworden en bent u beschikbaar vanaf 1 augustus t/m 30 november, reageer dan direct en stuur uw sollicitatiebrief met cv per e-mail naar hr@hoistfinance.nl . Voor meer informatie over deze vacature kunt u contact opnemen met Wilma Jongebloet (People Senior Manager Benelux) op telefoonnummer 06-55469330. De opleiding- en ervaringseisen zijn harde eisen. Voor meer informatie kunt u ook terecht op onze website www.hoistfinance.nl.  Een pre-employment screening maakt deel uit van de screeningsprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

Oeps.. deze browser wordt niet ondersteund